Dansk
Vi har udarbejdet rapporten, fordi vi skal leve op til lovgivningen og dokumentere, hvad det er, vi gør. Derfor rapporterer vi efter UN Global Compacts principper. Men vi har også lavet den, fordi vi ønsker at fremtidssikre vores forretning og vores planet. For det er lige så vigtigt for os at fremhæve de ting, vi gør - og lære fra os. Vi ønsker at inspirere andre til at tage ansvar ved at dele vores tilgang til - og viden om - at drive en ansvarlig forretning.
Der er ingen tvivl om, at vi har rykket os siden vi blev etableret som hotelkæde i 2007. Det målrettede arbejde med udgangspunkt i vores kerneværdier - nærvær, gastronomi og natur - har hele tiden været rettesnor for, hvordan vi driver vores seks hoteller.
Bæredygtighed, ansvarlighed og respekt for natur og mennesker har ligeledes været gennemgående i vores hoteldrift. Men begreberne har udviklet sig i takt med, at verden har forandret sig. Og fra at være kerneværdier er de nu også blevet til selve fundamentet for vores forretningsstrategi.
I Sinatur tror vi på, at virksomheder er sat i verden for at bidrage positivt til et samfund, hvor vi alle kan trives og vokse i pagt med hinanden, naturen og kloden. Ikke bare her og nu, men også i de næste generationer. Vi tror på, at vi er gensidigt afhængige, hvorfor det også er centralt for os at drive vores forretning ud fra B Corp-principperne.
Naturen og medmenneskeligheden er omdrejningspunkt for alt, hvad vi gør. Det afspejles i vores resultater og den måde, vi arbejder på indenfor alle fagområder. Det er overvældende at se, hvor meget vi har sat i gang, og hvad det har givet af resultater. Både på bundlinjen, men endnu vigtigere for vores egne ambitioner og stolthed over at kunne arbejde på en måde, der giver mening. Og ikke mindst, at der er sammenhæng i de ting, vi gør.
Når vi samler alle trådene og gør regnskabet op, kan vi fremvise flotte resultater, men der er stadig meget, vi kan gøre. Derfor ser vi også rapporten som en status og ikke en målstreg.
Vi har siden 2017 arbejdet målrettet med de fem indsatsspor, som er kernen i vores ambitiøse 2030-strategi. Sporene sætter en retning for det daglige arbejde. En sund forretning, Mad med holdning og Forbrug uden spild omhandler de mere konkrete målbare indsatser, men vi har også en ambition om at være Bedst for mennesker og ikke mindst at have En tydelig stemme som inspirerer andre.
Vi ser det som en central opgave at dele vores erfaringer, tale højt om de svære ting og lære fra os. For vi kan ikke løse klimakrisen alene, og det er nu engang sjovere at gøre ting i fællesskab. Og vi kunne ikke være kommet så langt uden opbakningen fra vores leverandører og gæster.
Men det ville have været en helt umulig opgave uden vores ambitiøse medarbejdere. I medarbejdere har i den grad grebet muligheden og har været med til at skubbe på vores ansvarlighedsrejse. I er med til at sikre, at Sinatur hele tiden bliver bedre til at drive hoteller på naturens præmisser, og at vi kan fremvise så flotte og ambitiøse resultater i denne rapport.
Stor tak for det og lad os fortsætte rejsen mod at blive en endnu mere ansvarlig forretning frem mod år 2030.
Book selv dit møde eller konferenceophold
Få hjælp til booking af møder og konferencer
Booking af værelser eller ophold