Meghna R 2G6uqvb8j7k Unsplash Copy
  1. Sinaturs dilemmaer
  2. Kampagner /
  3. Sinaturs dilemmaer /
  4. Aldrig solgt så meget kød som da vi indførte én kødfri dag

Aldrig solgt så meget kød som den dag, vi indførte én kødfri dag


Man er nødt til at prøve sig lidt frem, når man har høje ambitioner om at tage ansvar for klima og miljø. Derfor var der ikke langt fra tanke til handling, da vi fik idéen om at indføre én kødfri dag om ugen i vores restauranter. Problemet var bare, at når gæsterne hørte om det nye tiltag, fik de lige præcis lyst til et mørt stykke kød: ”Jeg vil gerne bede om en god bøf, tak!”

Vi bliver heldigvis hele tiden klogere på, hvordan vi kan bidrage positivt til den verden, vi er en del af. Og vi lærer meget af vores gæster. I eksemplet med kødet løste dilemmaet sig selv, da vi fandt ud af, at det er bedre at tilbyde alternativer end at indføre forbud. Nu vælger flere og flere gæster vegetariske menuer – men kun fordi vores kokke elsker at arbejde med sæsonens lokale grøntsager. 

Book selv dit møde eller konferenceophold

Få hjælp til booking af møder og konferencer

Booking af værelser eller ophold

Vælg et af vores seks hoteller